• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61248
+
-

بلیت  مترو  اصفهان چند تعرفه‌ای می‌شود

از میان خبرها
بلیت  مترو  اصفهان چند تعرفه‌ای می‌شود

نرخ ثابت هزینه مترو، مسئله‌ای است که شاید استفاده از مترو را برای شهروندانی که مسیر کوتاهی را پیش رو دارند به صرفه جلوه ندهد، به همین دلیل مدیریت شهری با در نظر گرفتن تسهیلات جانبی دیگر، قصد چند تعرفه‌ای کردن این سیستم حمل‌و‌نقل شهری را دارد.
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، در گفت‌وگو با ایسنا در زمینه هزینه ثابت دریافت شده از مسافران مترو اصفهان گفت: به دنبال این هستیم که هزینه مترو چند تعرفه‌ای شود و از مسافران براساس مسافت یا تعداد ایستگاه‌های طی شده هزینه دریافت شود. «علیرضا صلواتی» افزود: در حال حاضر، مطالعات و بحث‌های نرم‌افزاری این طرح در دست پیگیری است. اجرای این هدف در خطوط اتوبوسرانی سخت است، اما به دنبال عملیاتی شدن این طرح در مترو هستیم. وی ادامه داد: البته به دنبال یکپارچگی اتوبوس و مترو هستیم و در نظر داریم کسانی که از هر دو سامانه استفاده می‌کنند، از تخفیفات مناسب برخوردار شوند. این طرح به مزایده گذاشته شد و شرکت برگزیده هم‌اکنون مشغول انجام کارهای مقدماتی این طرح است. معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم از طریق برنامه‌های تلفن‌های هوشمند، کسانی که در کنار استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری می‌کنند شناسایی شوند و تسهیلات ویژه‌ای برای آنها تخصیص دهیم.
صلواتی افزود: اطلاع‌رسانی هوشمند به شهروندان در مباحث اتوبوسرانی و زمان‌بندی حرکت ناوگان‌های شهری، تا قبل از شروع سال تحصیلی امسال عملیاتی خواهد شد و بعد از این گام، یکپارچگی میان اتوبوسرانی و قطار شهری نیز انجام می‌شود.
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: اگر این زیرساخت فنی آماده شود، می‌توان در قالب طرح‌های هفتگی، ماهیانه و سالیانه به شهروندان تسهیلات به‌صرفه استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی ارائه داد. صلواتی خاطرنشان کرد: در گام‌های دیگر، طرح‌هایی همچون «طرح منزلت» اجرا خواهد شد که طی آن اقشار مختلف، از جمله بازنشستگان و سالمندان، جانبازان، معلولان و توان‌خواهان، اقشار آسیب‌پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی و اقشار فرهنگی همچون دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان از خدمات و تسهیلات ویژه برخوردار شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید